Založ si blog

List mojim deťom

Ako sa asi máte? Ste v poriadku? Alebo ako si mi napísal ty, najmladší môj syn: „si v poriadku?, ako ti išla matematika, keď nám posielaš také výživné?“ Tak už som sa snáď polepšil, totižto už sa neozývate vôbec. Asi vám to stačí. Takže sa máte dobre, konštatujem sám sebe, aj za vás. Asi vám nechýbam tak ako chýbate vy mne. Nikdy by som nemyslel, že to môže byť taká negatívna sila. To chýbanie… Dokedy to vydržím? Ale takto to asi malo byť. Veď bonus pre mňa z minula bol iba, že som vás mohol vidieť, keď som vás nevedel vtiahnuť do svojho života.  Teraz už ani to. Zato vy ste v pohode, tak to je vlastne dobre. Načo hľadieť na seba a na svoje city, či čo to vo mne hlodá. Vaša mama, moja bývalá manželka vám o mne hovorí všetko čo sa nazhromaždilo za tie roky vyše dvadsať ročnej vojny a teda čo považuje za správne. Tak ako ma videla počas spoločného života, pohľad sa nezmenil, naopak. Ako sa vie človek ochrániť proti všetkému, čo mu nahádžu na hlavu? Ako sa očisťovať, keď ani o to nikto nestojí? Nepriateľ je daný a môže sa brániť aj zlatými písmenami – nič nezaváži. Možno raz prídete na to, že slová sú silné zbrane a pojmy nie sú tým čím sa javia, že čierno – biele, môže mať rôzne odtiene a že nepriateľ je ten kto vás veľmi miloval. Nie, nie, nie, … nehrám sa na martýra, ani Jozefa s plášťom, som iba váš otec ktorý vám chcel sprostredkovať svoj pohľad na svet, dať vám to najlepšie čo som pochytil zo života, ale neujalo sa. Tento svet pretlačil svoje, nehľadel na iný pohľad. Svet-dav ide a nehľadí… A tak je vám viac výška výživného ako samotný vyživovateľ, viac pokoj, kľud a zabudnutie, odsunutie  z mysle, ako tá živá osoba, ktorá vám dala život. Nechcete chápať, že som sa nerozviedol s vami, ale s vašou mamou. Nerozumiete ako si dovoľujem stále vás oslovovať nejakými návrhmi na stretnutie, na zmier, na odpustenie. Prečo stále nedám pokoj, tak veľmi som vám ublížil… Bolo to vzájomné, ale ja vám odpúšťam. Vôbec Vám nechýbam? Vy mne veľmi. Som preč i keď vy ste u mňa stále. Nie v tom priestore, ale v mojom srdci. Iba sa bojím, že ak precitnete už nebude komu odpúšťať. Všetko sa opakuje. Môj vzťah k otcovi sa mi teraz vracia v tej najkrutejšej podobe. Môj otec vydržal i keď životom v pohode sa to nedalo nazvať. Trápil sa, bol osamotený a neporozumený. Ale ostal. Ja nie. Nevydržal som. Čo viac? Čo ešte dodať? Slová, slová, slová, ktoré sa dajú prehliadnuť, no myslím, že niekde po nich stopa ostáva. Aj keď nie teraz vo vás, niekde čakajú až ich zdvihnete a očistíte od špiny. Tak ako zašedlé fotografie na dne krabice, na ktorej sa tváre spoznávajú iba veľmi veľmi ťažko.

deloha

19.08.2016

DELOHA oblečiem si teba navždy budem hľadač, budem strážnik tvojho tela spanilého nevyzlečiem sa ja z neho zohrievať ťa budem zvnútra každé miesto budem kutrať usteliem si v polohe kde je dobre, v delohe kde deti majú sny budem tým deckom radostným moja milovaná

V operete

24.11.2014

Vraj je opereta menšinovým žánrom, tak i ja som menšinovým návštevníkom takýchto podujatí. O to bolo moje prekvapenie väčšie, keď mi po ránu zazvonil telefón s neznámym číslom, že som vyhral cenu v internetovej súťaži, vraj kto je riaditeľ ostravského divadla, tak som si to vygúglil a poslal, bolo to zadarmo, no skúsil som a ono to vyšlo a tak som človeku na [...]

Milovaný riaditeľ

18.11.2014

Náš generálny riaditeľ je určite ľudomil. Miluje, keď sa mu podarí pracovníkov likvidovať. My mu hovoríme: „Doktor čistič“. Nominovaný a uvedený do nášho podniku bol práve so zámerom vyčistenia od nepotrebnej, a starej pracovnej sily, alebo proste ušetriť tam, kde sa to dá. Že sa mu darí to sa mu nemôže uprieť. Hneď vyhodil cca 200 zamestnancov a ušetril tak [...]

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 22165x
Priemerná čítanosť článkov: 2463x

Autor blogu

Kategórie